Βιβλική καταστροφή
στη Λ΄Ακουιλα
που θρηνεί 250 νεκρούς
Λίγο μετά τη συμπλήρωση ενός 48ώρου από το φονικό σεισμό που έπληξε την πόλη Λ' Άκουιλα στην κεντρική Ιταλία, οι μετασεισμικές δονήσεις συνεχίζονταν το πρωί την Τετάρτης, ενώ οι διασώστες εξακολουθούν να αναζητούν επιζώντες μετά το χάραμα.Ένας νέος ισχυρός μετασεισμός έγινε αισθητός στην περιοχή λίγο μετά τις 06:30 τοπική ώρα [07:30 ώρα Ελλάδας], σύμφωνα με δημοσιογράφους του Γαλλικού Πρακτορείου.
Στην πλειοψηφία τους οι 17.000 άστεγοι από το σεισμό βρήκαν καταφύγιο σε καταυλισμούς όπου τους δόθηκαν σκηνές, στα προάστια της Λ' Άκουιλα.
Εκατοντάδες άνθρωποι ωστόσο που δεν παρέλαβαν σκηνές πέρασαν άλλη μια νύχτα, την τρίτη κατά σειρά, μέσα στα οχήματά τους, σύμφωνα με μαρτυρίες.
Μετασεισμικές δονήσεις γίνονταν αισθητές όλη τη νύχτα. Η μετασεισμική δραστηριότητα ανησυχεί πολλές περιοχές στην Ιταλία. Σεισμός σημειώθηκε και στην Καλαβρία, μεγέθους 3,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Μικρότερος σεισμός σημειώθηκε και στη Ραβέν.
Ο τελευταίος προσωρινός απολογισμός των νεκρών στην πόλη κάνει λόγο για 250 νεκρούς, σύμφωνα με την πολιτική προστασία, και χιλιάδες τραυματίες, εκ των οποίων περίπου 100 σε σοβαρή κατάσταση. Περίπου 15 άνθρωποι αγνοούνται, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο οποίος επισκέπτεται ξανά την περιοχή σήμερα.
Χθες ο Μπερλουσκόνι υποσχέθηκε ότι οι προσπάθειες διάσωσης --στις οποίες λαμβάνουν μέρος πάνω από 7.000 πυροσβέστες, στρατιωτικοί και αστυνομικοί-- θα ολοκληρωθούν "μέσα σε 48 ώρες, στην διάρκεια των οποίων θα διασφαλίσουμε" ότι δε θα υπάρχει πια κανείς επιζών κάτω από τα συντρίμμια.
Το τελευταίο "μικρό θαύμα" που αναφέρθηκε ήταν η διάσωση ενός κοριτσιού, της Ελεονόρας, που ανασύρθηκε ζωντανή 42 ώρες μετά το σεισμό.
Επιστροφή Ελλήνων φοιτητών
Με πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών Aegean και Ολυμπιακής, αλλά και με φεριμπότ, 160 Έλληνες φοιτητές από την περιοχή της Λ' Άκουιλα επέστρεψαν στην Αθήνα, μετά από συντονισμένες ενέργειες στις οποίες προέβη η ελληνική πρεσβεία στη Ρώμη.
Πέντε Έλληνες που τραυματίστηκαν από το σεισμό έχουν μεταφερθεί και νοσηλεύονται σε νοσοκομεία έξω από τη Λ' Άκουιλα, όμως η κατάστασή τους δεν κρίνεται σοβαρή.
Περιγράφουν την τραγική νύχτα
"Κρύωνα πολύ. Είναι φοβερό".
Οι επιζήσαντες του σεισμού στην πόλη Λ΄Ακουϊλα περιγράφουν την πρώτη δύσκολη νύκτα που πέρασαν στο ύπαιθρο με τον τρόμο των μετασεισμών.
Στο Σαν Σίστο, σε ένα μεγάλο πάρκινγκ στις παρυφές της πόλης, δεκάδες κάτοικοι πέρασαν τη νύκτα στα αυτοκίνητά τους για να προστατευθούν από το κρύο, αφού η θερμοκρασία έπεσε στους 0 C .
"Δεν είχαμε παρά έναν καφέ. Κανείς δεν σχολείται μαζί μας", λέει ο 30χρονος Τζοβάνι, ανάμεσα σε εκατοντάδες αυτοκίνητα που έχουν σχηματίσει ένα αυτοσχέδιο κάμπινγκ στον ανοικτό χώρο κάτω από τους πυλώνες υψηλής τάσης που τροφοδοτούν με ηλεκτρικό ρεύμα την πρωτεύουσα της επαρχίας Αμπρούτσο.
Ενα νεαρό ζευγάρι με το μωρό του ηλικίας τριών μηνών πέρασε τη δεύτερη νύκτα του στο αυτοκίνητο, προτιμώντας να μείνει μακριά από το σπίτι όσο το έδαφος συνεχίζει να σείεται.
Πολλές συνοικίες της πόλης δεν έχουν ηλεκτρικό ρεύμα, νερό και τα συνεργεία δεν έχουν προλάβει να εγκαταστήσουν παντού καντίνες και χημικές τουαλέτες.
Στο κέντρο της πόλης η κατάσταση είναι λιγότερο χαώδης και οι κάτοικοι συγκεντρώνονται γύρω από τις μπλε σκηνές της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας, όπου γίνεται διανομή ζεστών ροφημάτων και μικρών γευμάτων.
Η Αννα, μια ηλικιωμένη γυναίκα, με μία κουβέρτα στους ώμους, μουρμουρίζει ότι θέλει να επιστρέψει στο σπίτι της. Αλλά οι γείτονές της διαφωνούν: "Στη 01.30 τη νύκτα σημειώθηκαν τρεις ισχυρές δονήσεις. Θα ήταν τρέλα να επιστρέψουμε τώρα", λένε.
Ολοι οι κάτοικοι έχουν στα χέρια τους μια ειδική έκδοση της εφημερίδας Il Messaggero, που διανεμήθηκε δωρεάν , με εικόνες από την κατεστραμμένη πόλη τους, τις επιχειρήσεις διάσωσης και τα φέρετρα.
Τουλάχιστον 1.950 πυροσβέστες εργάζονται στην επαρχία Αμπρούτσο, μετέδωσε το ραδιόφωνο, αλλά επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στις περισσότερο πληγείσες περιοχές, όπου συνεχίζονται οι επιχειρήσεις για την ανεύρεση επιζώντων κάτω από τα ερείπια.