08 Απριλίου 2009

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

"Κάντε
τα νοσοκομεία ασφαλή"

Υψηλότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο είναι το ποσοστό ετοιμότητας των νοσοκομείων της χώρας μας για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, ανερχόμενο στο 70-80%.
Παρά το υψηλό ποσοστό ετοιμότητας όμως υπάρχουν ελλείψεις όσον αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού. Αυτά επισημάνθηκαν στη διάρκεια ημερίδας με θέμα «Σώστε ζωές: Κάντε τα νοσοκομεία ασφαλή σε έκτακτες ανάγκες», την οποία διοργάνωσε η Νομαρχία Θεσσαλονίκης με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Υγείας.
«Μπορεί να είμαστε έτοιμοι για την αντιμετώπιση μαζικών καταστροφών, το ότι όμως δεν είμαστε πανέτοιμοι το θεωρώ δεδομένο, και αυτό αφορά όχι μόνο την Ελλάδα αλλά την παγκόσμια κοινότητα» επισήμανε ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Κορτσάρης, τονίζοντας ότι τα σχέδια για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών είναι σε σωστή βάση, αλλά η αποτελεσματικότητα τους φαίνεται όταν προκύψει ένα γεγονός. «Η εκπαίδευση γίνεται είτε με την καθημερινή αναφορά είτε με τις ασκήσεις ετοιμότητας ή από ένα ατυχές γεγονός και τότε γινόμαστε κοινωνοί του ατυχήματος και της αποτυχημένης παρέμβασής μας και τότε αρχίζουμε να δρούμε. Αυτό είναι ελληνικό φαινόμενο» τόνισε ο κ Κορτσάρης.
Παράλληλα ανέφερε ότι μέσα στον Μάρτιο θα πραγματοποιήσει αιφνιδιαστικές επισκέψεις στα νοσοκομεία προκειμένου να ελέγξει τον βαθμό ετοιμότητάς τους.
Ο διοικητής του Περιφερειακού Γραφείου Βόρειας Ελλάδας του Ερευνητικού Κέντρου για την Προαγωγή της Υγείας ,Χρήστος Παντελιάδης, από την πλευρά του επισήμανε ότι στα νοσοκομεία υπάρχει ετοιμότητα και ότι καθένα από αυτά έχει επιχειρησιακά σχέδια για κάθε περίπτωση, πχ για πλημμύρες, σεισμούς , ατυχήματα από τρένα ,γρίπη πτηνών, πανδημίες κλπ. «Σε ποσοστό ετοιμότητας είμαστε πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης , δηλαδή είμαστε στο 70-80%. Ωστόσο θα πρέπει να γίνουν πιο εντατικές ασκήσεις ετοιμότητας στα περιφερειακά νοσοκομεία, τα οποία είναι αρκετά καλά εξοπλισμένα λειτουργούν σε 24ωρη εφημερία όλο το χρόνο και έχουν πιο αυξημένη ετοιμότητα. Οι ασκήσεις γίνονται 2-3 φορές το χρόνο από τα νοσοκομεία χωρίς να παίρνουν δημοσιότητα για να μην υπάρχει σύγχυση, συνωστισμός», πρόσθεσε ο κ Παντελιάδης.
Ο διοικητής της 4ης ΥΠΕ, Ιωακείμ Σιγάλας, από την πλευρά του υποστήριξε ότι τα νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας είναι ικανά για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, καθώς από το 2005 έχει εκπονηθεί το επιχειρησιακό σχέδιο "Περσέας" το οποίο επικαιροποιείται κάθε χρόνο. Ο διοικητής της 3ης ΥΠΕ, Δημήτριος Βαρτζόπουλος, από τη πλευρά του ανέφερε ότι εδώ και χρόνια έχουν ετοιμαστεί τα δέοντα για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.