Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Αλέξανδρος Θεοδοσίου

 
Αγαπητοί Συμπολίτες του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων, σε συνέχεια ανάρτησης μου στο Facebook, στις 13 Ιανουαρίου 2022, σχετικά με την ανεξαρτητοποίηση μου από το συνδυασμό «ΔΗΜΟΣ» του κ. Γεώργιου Ψαθά παραθέτω ως οφείλω, τους λόγους της αποχώρησης μου από τον συνδυασμό.
Α. Κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των Δημοτικών Εκλογών του 2019, προσκλήθηκα από τον Δήμαρχο Γεώργιο Ψαθά, να συμμετάσχω στο συνδυασμό του για να συνδράμω στην επικράτηση του συνδυασμού ΔΗΜΟΣ με σκοπό την ανάληψη της Δημοτικής Αρχής, πειθόμενος περί των αγαθών προθέσεων του. Στην συνεργασία αυτή ουδέποτε έθεσα όρο σε περίπτωση επικράτησης του Συνδυασμού να αναλάβω μια συγκεκριμένη θέση. Ο σκοπός μου ήταν ανιδιοτελής και η μοναδική μου πρόθεση ήταν να βοηθήσω τον τόπο μας από θέση ‘’απλού στρατιώτη’’ όπως τόνιζα συνέχεια.
Στον αναφερόμενο Προεκλογικό αγώνα του 2019, είχα αντιληφθεί ότι δεν ήταν και τόσο αρεστή η συμμετοχή μου στο συνδυασμό στους υπόλοιπους συνυποψήφιους (εκτός εξαιρέσεων), αλλά το αντιπαρήλθα και προσπάθησα για την εκλογή μου ώστε σαν Δημοτικός σύμβουλος να συνεισφέρω στην πρόοδο και ευημερία του τόπου μας.
Όταν τελικά οι συμπολίτες μας αποφάσισαν να εκλεγώ και να συμμετάσχω στο... δημοτικό συμβούλιο λαμβάνοντας περίπου 500 (487) ψήφους ο Δήμαρχος εξεπλάγη, όπως μου είπε ο ίδιος, με την εκλογή μου καθόσον εκτιμώντας τον ήπιο και χαμηλών τόνων προεκλογικό αγώνα δεν πίστευε ότι θα εκλεγώ.
Όπως προανέφερα δεν με επηρέασε η ανωτέρω σκέψη/δήλωση, του καθώς ο απώτερος σκοπός μου ήταν να συμμετάσχω στα Δημοτικά δρώμενα βοηθώντας τον Δήμο μας με την εμπειρία και τις γνώσεις που έχω αποκομίσει από το Πολεμικό Ναυτικό και τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, προσμετρώντας βέβαια και το γεγονός ότι εξήντλησα την Ιεραρχία στις Ένοπλες Δυνάμεις τοποθετούμενος ως Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ με τον βαθμό του Αντιναυάρχου, από όπου και ευδοκίμως αποστρατεύτηκα με τον τιμητικό τίτλο Επίτιμος Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ .
Β. Κατά την πρώτη παραταξιακή συνεδρίαση πριν το πρώτο Δημοτικό Συμβούλιο το 2019, ο κύριος Δήμαρχος ανακοίνωσε τα ονόματα που είχε επιλέξει για τις θέσεις των Τεσσάρων (4) Αντιδημάρχων και του Προέδρου του Δημοτικού συμβουλίου. Ειδικότερα για την θέση Πρόεδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, όρισε ως Πρόεδρο τον κ. Σ. Ραπτάκη προσθέτοντας ότι η θητεία του θα ήταν διετής, και την επόμενη ακριβώς διετία μέχρι την λήξη αυτής της Δημοτικής Αρχής καθήκοντα Προέδρου θα αναλάβει ο κ Αλέξανδρος Θεοδοσίου.
Πριν την κατανομή των καθηκόντων ζήτησα τον λόγο και ανέφερα ότι για προσωπικούς λόγους αν μου ανατίθετο έμμισθη θέση θα παραιτούμουν του μισθού και θα λειτουργούσα ‘’αμισθί’’. Επιπρόσθετα δήλωσα για την θέση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, εφόσον η θητεία θα ήταν επιτυχής, να παρατεινόταν η θητεία του επιλεγμένου Προέδρου για όλη την τετραετία. Ο κ. Δήμαρχος, επέμεινε όμως ότι στα δύο χρόνια ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα αλλάξει και πρόθεση του ήταν να τον διαδεχθώ εγώ.
Στην συνέχεια και σε άλλη συνεδρίαση μου ανατέθηκαν ήσσονος σημασίας καθήκοντα, συμμετέχοντας σε κάποιες μικρές επιτροπές χωρίς ουδέποτε να εκφράσω παράπονο και αντιλογία.
Άλλωστε 40 χρόνια στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού είχαμε ορκιστεί – εκπαιδευτεί να εκτελούμε προθύμως και άνευ αντιλογίας τις εντολές του εκάστοτε Διοικούντος και ο σκοπός μας ήταν να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας ατομικά και ομαδικά.
Επιπρόσθετα, πολλές εισηγήσεις μου για διάφορα θέματα δεν εισακούγονταν, αλλά ποτέ δεν εκδήλωσα κάποια αντίδραση. Η πρώτη φορά που αντέδρασα σε θέμα ήταν η καταψήφιση του Τεχνικού προγράμματος του 2022, καθόσον διαπίστωσα παραλείψεις για τις οποίες είχα υποβάλλει προτάσεις που ουδόλως ελήφθησαν υπόψη. Στην συνέχεια και μέχρι την ψήφιση του Προϋπολογισμού, (τον οποίο ψήφισα) έλαβα διαβεβαιώσεις από τον κ. Δήμαρχο ότι θα ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις μου μέσα από τις αναμορφώσεις που εκτελούνται κατά την διάρκεια του οικονομικού έτους.
Στο σημείο αυτό θα μπορούσα να αναφέρω σημαντικές παρεμβάσεις μου σε διάφορα θέματα για τις οποίες δεν επεδίωξα να προβληθούν στα ΜΜΕ, με ικανοποιούσε μόνον το γεγονός ότι είχα συνεισφέρει να γίνεται κάτι σωστό.
Γ. Στις αρχές Σεπτεμβρίου έως και τον μήνα Νοέμβριο 2021, (καθόσον ήθελα να συμμετάσχω ενεργά σε ιδιωτικό φορέα Στρατιωτικών Θεμάτων και Στρατηγικών Αναλύσεων μετά από πρόταση και θα είχα περιορισμένο χρόνο) σε ερώτηση μου περί των προθέσεων του, ο κύριος Δήμαρχος με διαβεβαίωνε ότι θα αναλάμβανα την θέση του Προέδρου του Δημοτικού συμβουλίου και επέμενε πως αυτό που είχε δηλώσει όταν είχαμε εκλεγεί το 2019 ισχύει, ήταν δέσμευση και δεν θα άλλαζε κανείς την απόφαση του.
Παράλληλα όμως, ελάμβανα μηνύματα από αξιόπιστες πηγές ότι ο κύριος Ραπτάκης δεν επιθυμούσε να απομακρυνθεί από την θέση του Προέδρου του ΔΣ, για δικούς του λόγους και ήθελε να συνεχίσει και για το υπόλοιπο της θητείας αυτής της Δημοτικής Αρχής. Επιπρόσθετα ρώτησα τον κύριο Δήμαρχο εάν είναι γνώστης των προθέσεων του κυρίου Ραπτάκη, να παραμείνει στην θέση του Προέδρου ΔΣ, και ο κ. Δήμαρχος με επαναβεβαίωσε ότι ισχύει ότι είχε αποφασίσει για τη θέση του Προέδρου ΔΣ το 2019.
Δ. Παραμονή του Δημοτικού Συμβουλίου της 9ης Ιανουαρίου 2022 (Σάββατο 8 Ιανουαρίου) ο κ. Δήμαρχος σε συνάντηση μας με έβαλε σε σκέψεις για ‘’προσχεδιασμένο αποτέλεσμα’’ της επομένης, καθόσον μου έθεσε το ερώτημα εάν επιθυμώ να με ορίσει ως Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, μιας νεοσύστατης θέσης που του δίνει δικαίωμα ο Νόμος να δημιουργήσει λόγω της Καταστάσεως εκτάκτου Ανάγκης που έχει κηρυχθεί ο Δήμος μας. Αρνήθηκα την ανωτέρω πρόταση, καθόσον θεώρησα ότι είναι μια πρόχειρη πρόταση χωρίς να έχει οργανωθεί με σχέδιο και συντονισμό και παράλληλα εκτίμησα ότι ήταν ένας τρόπος να ικανοποιήσει ο κ. Δήμαρχος τις πιέσεις του κ .Ραπτάκη να παραμείνει στην θέση του Προέδρου του ΔΣ.
Ε. Την 9η Ιανουαρίου 2022, προ της ενάρξεως της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου προηγήθηκε παραταξιακή συνάντηση για να προταθεί ο Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου που θα ψηφιζόταν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Η απόφαση του Δημάρχου για την επιλογή Προέδρου ΔΣ,ονομαστικά (όπως είχε καταγραφεί αμέσως μετά τις εκλογές το 2019 ) ήταν ξεκάθαρη και ανέμενα ότι θα διαδεχόμουν τον κύριο Ραπτάκη στην θέση του Προέδρου στο Δημοτικού Συμβουλίου όπως με είχε διαβεβαιώσει ο ίδιος ο κ. Δήμαρχος.
Κατά την διάρκεια της παραταξιακής συνάντησης το πρωί της 9ης Ιανουαρίου, ο Δήμαρχος ενημέρωσε τους συμβούλους της παράταξης ότι είναι δυο οι υποψήφιοι για την θέση του Προέδρου, ανέφερε την δέσμευση του που ήταν καταγεγραμμένη από το 2019, για το ποιος πρέπει να είναι Πρόεδρος στην δεύτερη θητεία, αλλά όπως είπε από την στιγμή που υπάρχουν δυο υποψήφιοι, πρέπει να γίνει ψηφοφορία να αποφασίσουν οι σύμβουλοι της παράταξης ποιον θέλουν για Πρόεδρο του ΔΣ.
Ακολούθησε έντονος διάλογος μεταξύ του κ. Ραπτάκη και κ. Δημάρχου (προσχεδιασμένος κατά την εκτίμηση μου) για θέματα στήριξης της πολιτικής του Δημάρχου κ.α. και αμέσως μετά ο κ. Δήμαρχος έδωσε το βήμα στους δυο υποψήφιους να προβάλλουν τις προτάσεις τους. Στην δική μου πρόταση επέμεινα ότι η διαδικασία είναι λάθος και η επιλογή προέδρου είναι απόφαση Δημάρχου και όχι ψηφοφορίας μεταξύ των συμβούλων, καθώς σε καμία άλλη περίπτωση δεν είχε γίνει ψηφοφορία επιλογής προσώπου σε θέση Αντιδημάρχου η Προέδρου και εν τέλει έπρεπε να τηρηθεί η δέσμευση του Δημάρχου κατά το 2019.
Παράλληλα όμως κάποιοι εκ των συμβούλων ετοίμαζαν τα πρόχειρα ψηφοδέλτια για να επιταχυνθεί η διαδικασία, αλλά και γιατί επέκειτο και συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Προς στιγμήν σκέφτηκα να αποχωρήσω άμεσα, διότι αντιλαμβανόμουν το αποτέλεσμα καθώς πρέπει να είχαν γίνει προσυνεννοήσεις την προηγουμένη ημέρα όπως πληροφορήθηκα από πολιτικό Γραφείο. Με την ανακοίνωση του αποτελέσματος συνεχάρην πρώτος τον κ. Ραπτάκη και του ευχήθηκα καλή επιτυχία στο έργο του και στην συνέχεια κατευθύνθηκα στην αίθουσα του Δ.Σ.
Επειδή η κοινωνία του Δήμου μας είναι μικρή, περιήλθε σε γνώση μου μεγάλο μέρος του παρασκηνίου των διαδικασιών της 9ης Ιανουαρίου 2022, για το οποίο εκτιμώ ότι η όλη ενδοπαραταξιακή διαδικασία ήταν προσχεδιασμένη αφενός μεν να επιτευχθεί η επανεκλογή του κ. Ραπτάκη για δεύτερη θητεία και αφετέρου με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας να σταλεί ένα μήνυμα προς εμένα ότι ‘’δεν είσαι αρεστός, δεν είσαι «Δικός μας» και πρέπει να αποχωρήσεις’’
Στα δυο χρόνια θητείας μου ως Δημοτικός Σύμβουλος μου δόθηκαν πολλές αφορμές να αποχωρήσω αλλά σεβόμουν τους συμπολίτες μας που με τίμησαν με την ψήφο τους, παραβίασα πολλές κόκκινες γραμμές, έκανα πάρα πολλές υποχωρήσεις σε σημείο που ο ίδιος δεν με αναγνώριζα.
Όμως αυτή την φορά μου δόθηκε και έντεχνα το μήνυμα ότι πρέπει να αποχωρήσω από τον Δημοτικό Συνδυασμό ‘ΔΗΜΟΣ’. Σεβόμενος τις αρχές και τις αξίες, με τις οποίες γαλουχήθηκα από τους γονείς μου και τους δασκάλους μου με τις οποίες και πορεύθηκα στην ζωή μου αποφάσισα, να αποχωρήσω του Συνδυασμού ‘ΔΗΜΟΣ’’ και να ενεργώ στο εξής ως ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος στον Δήμο Διρφύων Μεσσαπίων, μέχρι το τέλος της θητείας αυτού του Δημοτικού Συμβουλίου.
Δηλώνω δε κατηγορηματικά ότι δεν είναι η θέση του Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου που δεν μου ανατέθηκε, ο λόγος που με οδήγησε στην ανεξαρτητοποίηση (άλλωστε η Πατρίδα με τίμησε να ηγηθώ των Ενόπλων Δυνάμεων με τον βαθμό του Ναυάρχου και την θέση του Υπαρχηγού ΓΕΕΘΑ), όπως θα προτρέξουν ίσως κάποιοι να πουν, αλλά η ΜΗ τήρηση του λόγου και της δέσμευσης του κ. Δημάρχου προς εμένα και όλα τα μέλη της παράταξης αφενός, αφετέρου δε η μεθόδευση και το αποτέλεσμα της ενδοπαραταξιακής ψηφοφορίας με το μήνυμα που αυτό εκπέμπει.
Κλείνοντας, όπως προανέφερα στις 13 Ιανουαρίου 2022, διαβεβαιώνω τους συμπολίτες μας ότι θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για την πρόοδο του τόπου μας και την ευημερία των πολιτών, με όλες τις δυνάμεις μου, αντικειμενικά, αμερόληπτα και δίκαια ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ Δημοτικός Σύμβουλος.

Μετά Τιμής
Αντιναύαρχος (ε.α.) Αλέξανδρος Θεοδοσίου ΠΝ
Επίτιμος Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων