Ολοκληρώθηκε σήμερα στη Βουλή με τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας η τριήμερη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της ανώνυμης εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε» ( ΟΛΠ Α.Ε.) και ρύθμιση συναφών θεμάτων.
Ο εισηγητής της ΝΔ, βουλευτής Εύβοιας, Σίμος Κεδίκογλου μιλώντας κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των άρθρων του νομοσχεδίου χαρακτήρισε μονόδρομο τη συμφωνία με τους Κινέζους, λέγοντας πως σε συνδυασμό με τη διεθνή κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη με απρόβλεπτη κατάληξη προσφέρει διέξοδο και προοπτική σε χαλεπούς καιρούς. Διαβεβαίωσε παράλληλα, ότι σε κάθε περίπτωση θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας.
Υπογράμμισε ότι στη Σύμβαση αυτή, στο νομοσχέδιο και στις όλες διατάξεις που κυρώνουν υπάρχει πλήρης κατοχύρωση όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΠ και τους δίνεται πληθώρα επιλογών, δηλαδή εθελουσία έξοδος ή μετάταξή τους σε οποιονδήποτε φορέα επιθυμούν ή δυνατότητα παραμονής τους με τους όρους που είναι σήμερα και εξασφαλισμένη τη θέση τους.
Συγκεκριμένα ανέφερε: «Νομίζω ότι και οι διατάξεις αυτές που επεκτείνουν δικαιώματα και για τους με σύμβαση μετά το 1999 δείχνουν τη βεβαιότητα του ΟΛΠ ότι θα διατηρηθούν όλες οι θέσεις εργασίας. Θεωρώ ότι κάθε εργαζόμενος στην Ελλάδα, όχι μόνο στον ιδιωτικό αλλά και στο δημόσιο τομέα , θα αντάλλαζε ευχαρίστως τη θέση του με τη θέση ενός εργαζομένου στον ΟΛΠ. Έχει ληφθεί κάθε μέριμνα για την προστασία όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Είναι κατανοητή η ανησυχία κάθε εργαζόμενου όταν προωθούνται τέτοιες βαθιές αλλαγές, αλλά νομίζω ότι περισσότερη μέριμνα δεν μπορούσε να έχει ληφθεί, δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει και πραγματικά πιστεύω ότι έχουν κάθε δυνατότητα επιλογής και κατοχυρώνονται πλήρως».
Πρόσθεσε, ότι εξασφαλίζουν χίλιες μόνιμες θέσεις εργασίας στο λιμάνι και διακόσιες κατά τη διάρκεια της κατασκευής των έργων. Δημιουργούν τρεις χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην παραλιμενική βιομηχανία και αυξάνουν την απασχόληση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
Ο κ. Κεδίκογλου έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στους λόγους για τους οποίους η προτεινόμενη λύση αποτελεί μονόδρομο για τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά.
Ο σημαντικότερος, όπως είπε, είναι το γεγονός ότι από το 1995 δεν έγιναν οι επενδύσεις που έπρεπε και πλέον δεν υπήρχε άλλος τρόπος για να γίνουν οι αναγκαίες επενδύσεις στο απαιτούμενο διάστημα, με ταυτόχρονη εξασφάλιση της αύξησης του κύκλου εργασιών.
Τόνισε, επίσης, ότι αυτό που πετυχαίνουν είναι εγγυημένα έσοδα για το κράτος 2.400.000.000 ευρώ σε τρέχουσες τιμές για την περίοδο της παραχώρησης, επενδύσεις του αναδόχου ύψους 620.000.000 ευρώ, τριπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού στα 4.700.000 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε μόνο στην πρώτη πενταετία οι ξένες επενδύσεις υποδομής θα ξεπεράσου τα 300.000.000 ευρώ. Πρόκειται, για ένα έργο δημόσιας υποδομής με πλήρη αυτοχρηματοδότηση. Το έργο δεσμεύεται να το υλοποιήσει ο ανάδοχος πολύ σύντομα και υπό τον πλήρη έλεγχο των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΛΠ.
«Με την προσέλκυση ενός παγκόσμιου επενδυτή όπως είναι η Cosco, είπε ο κ. Κεδίκογλου, και την υπογραφή της Σύμβασης εξασφαλίζουμε ότι ο Πειραιάς γίνεται πλέον σημαντικός κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου και βασική πύλη της Ευρώπης για την Ανατολική Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και φυσικά τη Νοτιοανατολική Ασία».
Υποστήριξε, επίσης, πως η στρατηγική ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά μέσω της παραχώρησης της χρήσης σε ιδιώτη λιμενικό διαχειριστή με την υποχρέωση της χρηματοδότησης των απαιτούμενων έργων δεν αποτελεί νεωτερισμό. Είναι δοκιμασμένη μέθοδος με πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων, η ανάληψη σχεδόν του συνόλου των κινδύνων από τον παραχωρησιούχο, ενώ η πρόσοδος του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά είναι σε κάθε περίπτωση εξασφαλισμένη με το σύστημα της ελάχιστης σταθερής και εγγυημένης πρακτικά αμοιβής.
Ο εισηγητής της ΝΔ, βουλευτής Εύβοιας, Σίμος Κεδίκογλου μιλώντας κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των άρθρων του νομοσχεδίου χαρακτήρισε μονόδρομο τη συμφωνία με τους Κινέζους, λέγοντας πως σε συνδυασμό με τη διεθνή κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη με απρόβλεπτη κατάληξη προσφέρει διέξοδο και προοπτική σε χαλεπούς καιρούς. Διαβεβαίωσε παράλληλα, ότι σε κάθε περίπτωση θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας.
Υπογράμμισε ότι στη Σύμβαση αυτή, στο νομοσχέδιο και στις όλες διατάξεις που κυρώνουν υπάρχει πλήρης κατοχύρωση όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΠ και τους δίνεται πληθώρα επιλογών, δηλαδή εθελουσία έξοδος ή μετάταξή τους σε οποιονδήποτε φορέα επιθυμούν ή δυνατότητα παραμονής τους με τους όρους που είναι σήμερα και εξασφαλισμένη τη θέση τους.
Συγκεκριμένα ανέφερε: «Νομίζω ότι και οι διατάξεις αυτές που επεκτείνουν δικαιώματα και για τους με σύμβαση μετά το 1999 δείχνουν τη βεβαιότητα του ΟΛΠ ότι θα διατηρηθούν όλες οι θέσεις εργασίας. Θεωρώ ότι κάθε εργαζόμενος στην Ελλάδα, όχι μόνο στον ιδιωτικό αλλά και στο δημόσιο τομέα , θα αντάλλαζε ευχαρίστως τη θέση του με τη θέση ενός εργαζομένου στον ΟΛΠ. Έχει ληφθεί κάθε μέριμνα για την προστασία όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Είναι κατανοητή η ανησυχία κάθε εργαζόμενου όταν προωθούνται τέτοιες βαθιές αλλαγές, αλλά νομίζω ότι περισσότερη μέριμνα δεν μπορούσε να έχει ληφθεί, δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει και πραγματικά πιστεύω ότι έχουν κάθε δυνατότητα επιλογής και κατοχυρώνονται πλήρως».
Πρόσθεσε, ότι εξασφαλίζουν χίλιες μόνιμες θέσεις εργασίας στο λιμάνι και διακόσιες κατά τη διάρκεια της κατασκευής των έργων. Δημιουργούν τρεις χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην παραλιμενική βιομηχανία και αυξάνουν την απασχόληση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
Ο κ. Κεδίκογλου έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στους λόγους για τους οποίους η προτεινόμενη λύση αποτελεί μονόδρομο για τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά.
Ο σημαντικότερος, όπως είπε, είναι το γεγονός ότι από το 1995 δεν έγιναν οι επενδύσεις που έπρεπε και πλέον δεν υπήρχε άλλος τρόπος για να γίνουν οι αναγκαίες επενδύσεις στο απαιτούμενο διάστημα, με ταυτόχρονη εξασφάλιση της αύξησης του κύκλου εργασιών.
Τόνισε, επίσης, ότι αυτό που πετυχαίνουν είναι εγγυημένα έσοδα για το κράτος 2.400.000.000 ευρώ σε τρέχουσες τιμές για την περίοδο της παραχώρησης, επενδύσεις του αναδόχου ύψους 620.000.000 ευρώ, τριπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού στα 4.700.000 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε μόνο στην πρώτη πενταετία οι ξένες επενδύσεις υποδομής θα ξεπεράσου τα 300.000.000 ευρώ. Πρόκειται, για ένα έργο δημόσιας υποδομής με πλήρη αυτοχρηματοδότηση. Το έργο δεσμεύεται να το υλοποιήσει ο ανάδοχος πολύ σύντομα και υπό τον πλήρη έλεγχο των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΛΠ.
«Με την προσέλκυση ενός παγκόσμιου επενδυτή όπως είναι η Cosco, είπε ο κ. Κεδίκογλου, και την υπογραφή της Σύμβασης εξασφαλίζουμε ότι ο Πειραιάς γίνεται πλέον σημαντικός κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου και βασική πύλη της Ευρώπης για την Ανατολική Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και φυσικά τη Νοτιοανατολική Ασία».
Υποστήριξε, επίσης, πως η στρατηγική ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά μέσω της παραχώρησης της χρήσης σε ιδιώτη λιμενικό διαχειριστή με την υποχρέωση της χρηματοδότησης των απαιτούμενων έργων δεν αποτελεί νεωτερισμό. Είναι δοκιμασμένη μέθοδος με πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων, η ανάληψη σχεδόν του συνόλου των κινδύνων από τον παραχωρησιούχο, ενώ η πρόσοδος του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά είναι σε κάθε περίπτωση εξασφαλισμένη με το σύστημα της ελάχιστης σταθερής και εγγυημένης πρακτικά αμοιβής.